داروهای برطرف کننده خستگی و ضعف ماهیچه ای می توانند از بروز نارسایی قلبی پیشگیری کنند
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

بر اساس گزارشی که در تاریخ یازدهم فوریه با عنوان ((پیشرفت های آکادمی ملی علوم)) بر روی یکی از سایت های اینترنتی منتشر گردید، یافته های حاصل از انجام آزمایش بر روی موش ها و انسان بیانگر این است که پس از انجام برنامه های شدید ورزشی ، مقادیر کمی از کلسیم بطور مداوم وارد سلول های عضلانی می گردد . این میزان از کلسیم ، نیروی تولید شده بوسیله ماهیچه را تضعیف می کند و باعث تولید یک نوع پروتئین هضم کننده می شود که به فیبرهای عضلانی آسیب می رساند و باعث می شود که ورزشکار روزها و یا هفته ها بعد از ورزش ، احساس خستگی شدید کند.
چنین مورد مشابهی ، پیشتر توسط محققان دانشگاه کلمبیا در عضلات حیواناتی که دچار نارسایی قلبی بودند، مشاهده شده بود. پس از آن محققان برای جلوگیری از انباشتگی کلسیم در عضلات ، از یک داروی آزمایشگاهی استفاده کردند و آنرا بر روی موش هایی آزمایش کردند که ظرف مدت سه هفته هر روز سه ساعت شنا می کردند. بدون مصرف این دارو موش ها خسته می شدند. زمانی که از دارو استفاده می شد، موش ها هنوز انرژی داشتند و بعد از گذشت سه هفته کمتر خسته شده بودند و در عضلات آن ها نشانه های کمتری از انباشته شدن کلسیم ، ضعف حرکتی و آسیب عضلانی دیده می شد.
در حالیکه ورزشکاران حرفه ای همچون دوندگان ماراتن ، اغلب قدرت و توانایی خود را پس از گذشت چندین روز مجدداً بدست آوردند، یافته ها نشان می دهد که مصرف دارو می تواند خستگی را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، پس از انجام ورزش شدید از بین ببرد و آن ها برای انجام کارهای مشابه دیگر مشکلی نداشته باشند.
سرپرست گروه محققان و رئیس دانشکده روانشناسی و بیوفیزیک سلولی دانشگاه کلمبیا ، دکتر اندرو مارکس می گوید: افرادی که مبتلا به نارسایی مزمن قلبی هستند دچار نوع مشابهی از خستگی و آسیب عضلانی بطور مداوم می شوند که این وضعیت حتی بدون انجام ورزش هم رخ می دهد. یکی از نشانه های بسیار تضعیف کننده این بیماران ، ضعف و خستگی عضلانی است و تا آنجایی که پیش می رود که بیمار نمی تواند حتی از تختخواب بلند شود و یا دندان هایش را مسواک بزند و یا غذا بخورد.
در حال حاضر در دیگر مراکز پزشکی، آزمایش این دارو بر روی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در حال انجام است تا معلوم شود که آیا این دارو خستگی را از بین می برد و کار آیی قلب را بهبود می بخشد یا نه. حتی اگر آزمایش این دارو موفقیت آمیز باشد، چندین سال طول می کشد تا دارو وارد بازار مصرف شود.
خستگی عارض شده در بیماران مبتلا به نارسایی بی بر خلاف انتظار ، ناشی از از کاهش جریان خون و اکسیژن به عضلات نمی باشد، بلکه یافته های تحقیق پیشین مارکس بر روی عضلات موش هایی که دچار نارسایی قلبی بودند، نشان داد که علت این خستگی ، انباشتگی کلسیم در سلول های عضلانی است که توانایی یک ماهیچه را برای انقباض مداوم پیش از کاهش نیرو از بین می برد.
سرپرست گروه تهیه کنندگان گزارش تحقیق، آندرو بلینگر می گوید: به از این آزمایش به این نتیجه رسیدیمکه فرآیندی که باعث بروز خستگی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می شود، می تواند عامل بروز خستگی در ورزشکاران پس از انجام ماراتن و یا ورزش های سنگین هم باشد. تحقیق ما ثابت کرد که عامل اصلی خستگی هم در ورزشکاران و هم در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، تجمیع کلسیم است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 202
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 210
بازدید ماه : 2155
بازدید کل : 642518
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل